onsdag 10 april

nu gick lixom luften ur lite..
op blev framflyttad tills nästa lördag.. 
träffade båda kirurgerna igår, det mättes o vägdes o fotograferades o hälsokontrollerades..
och blodprovades :((
de petades o klämdes o kändes o diskuterades, vi drog o visade o ritade en karta.. 
Malin blev mäkta besviken, hon hade hoppats på att han skulle rita m spritpenna... på mig.. synd...!
får ta ett foto sen malin.. när de blir spritpenne-dax.. :P
men.. jag var ju så taggad o BEREDD NU, men ok, jag hinner nog tömma tvättstugan innan op nu då.. kan ju kännas skönt.. intalar jag mig i alla fall..
det känns lite bakvänt o konstigt, jag vill så gärna tala om för hela världen, typ skrika ut min lycka o glädje i megafon fr hustaken (eller, tjaaa, moderna varianten, skriva på fb..)
men samtidigt vill jag inte tala om för nån, så himlar rädd för hur jag ska reagera NÄR, (inte om, utan när, för det kommer att inträffa!!) folk börjar tycka till, "-inte behöver väl du.. bla bla"  "det syns ju inte.. bla bla" och  "jasså minsann, där ser man, våra skattepengar går till sånt.. jaha ja.. " alla dessa härliga IDIOT-KOMMENTARER kryddade med massor av avundsjuka..
jag har jobbat så hårt för att nå mitt mål, jag jobbar så hårt för att behålla det jag uppnått, VARJE DAG kämpar jag!!!
hur många vet DU om, som har slutat röka, och inte gått upp ett hekto??
det krävs en JÄVLA SJÄLVDICIPLIN som jag inte trodde jag hade.. en rejäl dos envishet o stor kasse jävlaranamma..
om det är någon som tycker att jag ska få komma till himlen redan här på jorden el vad det beror på, har jag ingen aning om, jag tror på min skyddsgudinna, min mormor och att man får vad man förtjänar..
jag önskade mig helst en privat operation, tror ju att en privat läkare är mer benägen att vara petig och nogrann med resultatet, då hans jobb hänger på gott rykte o goda resultat, men vem fan har mellan 70-120 papp??
nu fick jag det beviljat genom landstinget, o de får man inte hur lättvindigt som helst ska jag säga..! bara för er som tror de e "en snabb utväg o lätt att få"
Ibland har man dock tur i oturen, varbergs kirurgi-klinik kunde inte erbjuda op inom vårdgarantin så jag blev vidare slussad till en privat klinik.. på landstingets bekostnad.. (antagligen samma prislapp i slutänden ändå) en av landets ledande privata kirurgikliniker..
och jag får precis den op jag har önskat mej... på en av dom klinikerna jag hoppats på... så lycklig ända in i själen !!
för mig är det som att ha lyckats räkna alla stjärnor på himlen, det är som att ha skrapat fram en miljon på triss och det står x10 i extrarutan el som att ha hittat krukan m guld vid regnbågens fot.. 
men ärligt nu, VAD tror ni REAKTIONEN blir om jag talar om detta för någon? 
Spelar det då någon som helst roll att jag kan ha ärr kors o tvärs, när dom är klara, och att de gör inget om det ser ut som om pyssel-o-papp-gruppen haft sammanträde... nej.. det tror jag inte.. tyvärr...
så just nu blir det ingen megafon.. fast jag vill.. och anledningen att jag inte säger nått är för jag nog kommer att "slå först o fråga efteråt.." (bildligt då) o det är ju inte så bra.. hmm fick jag vuxenpoäng där?!    hua....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0