20/9 jenny vs MAXI och klubbad oxe

tjenixens alla!
gårdagen var en veritabel mardrömsdag för denna fibro-tanten, oh my god vilken pissdag rent ut sagt!
-VARFÖR ska storhandling av mat och biltankning falla under katastrof-kategorin? tell me?!
laddad till max sitter jag med div reklamblad i superformat, täcker heeeela köksbordet, först har jag den goda ambitionen att åka till 3 (idiot !?) olika storastora affärer, citygross, ica maxi OCH rusta..
gör lista i bästa excell-stilen och är nöjd :)
sen frukostar jag div barn o får iväg dom till skolan, ser på fb att syrran ska till ge-kås och ringer geeeenast till henne!
-Vips, där slapp jag en affär! fram m listan o stryker citygross med tjocka streck och själen blir liiten smula lättare! enklare gå in på banken o flytta pengar till syrran än att handla där! glad och nöjd!
sen skickas barn nr 3 till sin skola. hopp ur myskläder o hopp i jeans o tröja (behöver ju inte se ut som andra världskriget även om ja känner mig sån)
barn nr 4 vaknar och vill inte ha nån frukost. sätter mig ner o kikar en gång till på listan...
-visst blir de lika dyrt med bensinen om ja ska åka till två ställen som att köpa det o det på samma ställe fast de e en smula dyrare? hmmm ...
off we go, dotter o jag..
-MAXI here we come..
det börjar redan på parkeringen.
jävlar glömde den där pluppen man kör in för att få loss en fastkedjad kundvagn :(
öppnar plånboken o se: -lika empty som vanligt! bara damm...
en mycket flyktig tanke far såå snabbt genom huvudet: kan man bryta loss en kundvagn med handkraft?!
nepp, bara att fråga anna snällt, haaaar du nån femma el tia löst?
tack-o-lov de hade hon så ja kunde släppa åverkans-tankarna direkt!
kontrollerar att jag har alla div rabattkuponger, gratisfemtiolappar o listan medans jag attack-röker en cigg o mentalt förbereder mig för drabbningen jenny vs maxi.
Å vem fan hittar på maxi? -inte jag!! virrar runt och ser skrämmande lik ut som en japansk turist på tennismatch, huvudet går från sida till sida, listan o pennan i ena handen o mobilen m miniräknare i andra, (just in case jag skulle balla ur och försöka handla för mer slantar än som finns på kortet) och jag ser nog mer än lovligt korkad ut, för anna bestämmer sig för att hålla sig MINST tio meter bakom mig hela tiden..
vilket gör, att när jag balanserar famnen full av varor, och vänder mig om för att dumpa det i kundvagnen finns det ingen anna där! hmm... vrider o vänder mig o kikar in i närmast gång o japp, där en bit in står anna ! väl gömd bakom div elektronik, antingen har hon gömt sig el så kanske hon verkligen var intresserad av det där tekniska som fanns på just dom hyllorna!?
vagnen full, miniräknaren skriker högt: -your out of coins, next bonus in a month..!!
jag tittar oförstående på siffrorna, o dom e mååånga, å tänker:
-Näää?! ja behöver ju salt o karamellfärg med?!
men då e ja trött o vill inte mer!
-JAG SKITER I SALTET !
stackars anna hoppar högt o piper iväg in i första bästa hyllrad..
så börjas det, allt som man lyckats prega ner i vagnen ska nu upp igen, OCH ner i kassar, OCH tillbaka i kundvagnen sen ska allt dessutom lastas i BILEN!
fan jag HATAR verkligen att handla!!
kör lite vilse men lyckas kasta av anna på ungefär rätt ställe i stan, hittar faktiskt till jetmacken och DÄR:
nu ska det provas nya tank-kortet! glad i hågen, har ju faktiskt kommit ihåg att ta med BÅDE kort o nya kod, tjusigaste blondinparkeringen ever, och stoppar i kortet:
BYT KOD
-men va faaaan?! man ska stoppa i kortet, välja pump tanka så mycket man har samvete till, sen e man klar, -not?!
å inte hade ja 4 andra bakom heller...
långt om länge, tur dom e övertydliga dom där automaterna får jag iaf tankat FULL TANK bara för ja var så arg, där fick du dumma jävla jetpump ! -hejja mej.
vänder hemåt, åhh hemhemhem!!!
stannar till utanför vår lilla affär, går in, tar ett paket salt, ingen kö, betalar o kommer i sista momangen på att ta det på 200 över beloppet, (barnens månadspengsdax) tar mitt salt, går 3 m från affärn o hoppar in i bilen o e hemma på 1 minut! de e handla i lagom dos det!!
In i kylen m kylmaten o lägger hela påsen m frysmat rakt ner i frysen, som den är, med påse o allt.
hämtar lukas o sen däckar jag. totalt slut, sover i 1 timme o sen börjar dagens andra äckelpass:
-kiva med telenor. detta gör jag varenda månad känns det som.. ska ha 4 räkningar får 3, ska vara 2 på 79 kr (johans o elins) får en på 99 kr(?1) långt om länge får jag samma svar as ever: -nuu ska de funka med dina e-fakturor! grabben på telenog sliter sitt hår o gråter blod när jag är klar med honom, jag riktigt HÖR hur han verkligen till sitt yttersta försöker låta tålmodig och trevlig!
jaja vi får väl se om det funkar nästa månad då, alla telefonfanskapen funkar ju iaf... -SUCK !!
utfodrar min numera storätatnde konstant hungriga 11 åriga dotter, håller stora förmaningstalet till lukas o johan (ingen vill åka med) å ut i bilen igen,
-Mot Sherwoodskogen !! nää men nästan, mot scouterna! lämnar elin o styr kosan mot syster, hämtar en korg full m div, maler fortare än kvickt lite tobak o snor med hem, och lyckas vara hemma 19:05 !
attack kokar hjulmakaroner, köttbullar o ketchup till det skickar barnen i säng packar upp sistan o kl 21.05 ligger jag i ett hett bad!
totalt slut!
HUR kan detta vara möjligt? handlat i 2 affärer, tankat bilen, lämnat av ett barn i stan o en unge på scouter o hämtat lite ge-kås grejor hos syster,?
simpelt o de gör jag varje dag o de e väl inget osv är normala kommentarer jag brukar få, men har någon av dessa fibromyalgi? -svaret är NEJ !
Im dead anyhow..
släpar mej från badbaljan till sängen, däckar inom 2 röda o sover 8 timmar som en klubbad oxe...












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0