21 okt fredag inl 1

godmorgon mina vänner!!
ja, alla andra åxå, ni som kanske är blivande vänner :)
idag känns det bra i kroppen, är trött sovit lite för lite kanske...
läser just ny en ny bok om mitt favoritämne: SAS, elitsoldater, kan varmt rekomendera Andu Mcnab`s böcker, de är dessutom verklighetsbaserade, REKYL heter just den jag läser nu.
mycket bra böcker, men svåra att lägga ifrån sig :)
stygnen i munnen plockades bort igår, det firades med att äta räkor :) gick lite si å så med tuggandet men åt dem gjorde jag :) muuums!
får nog räkna med ett par veckors ont till enl tandl, normalt sett gör dom inte en sådan här stor op i käke-mun på en gång utan delar upp på 4 olika op.. men ja ska säga det var en rackarns tur de gjorde allt på EN GÅNG, jag hade INTE gått tillbaka!
Nåja, allt såg fint o bra ut iaf!
känns gott i kroppen idag, beslutet att återigen utesluta kolhydrater känns ok, satt o googlade lite på olika recept utan kolhydrater o hamnade på den ena sidan efter den andra om GI, tydligen går GI ut på att äta "rätt sort" av kolhydrater, så nu får man väl säga att jag "går på GI-diet" då haha
hittade massor som verkade kul så nu ska jag sätta igång att baka o laga mat, stoppar lite i frysen för varje maträtt jag gör så kanske jag slipper halka tillbaka på mat som är "dålig" för min kropp. är jag nu bara lite enveten å ihärdig så kanske värken är uthärdbar denna höst-vinter-vår!!
plus i kanten verkar vara en rejäl viktminskning, så jag tror jag ska kombinera "min" kolhydratfria diet m GI-metoden!!
tänk va, både få mindre värk o loosa vikt, borde ju vara win-win-situation där :)
får nog knycka pappas digitala våg igen!! känner mig så taggad o inspirerad, google är bra!!
en väninna har gjort en gastric bypass nyligen (hejhej ifall du läser detta) så nu ska det bli så roligt att följa henne, lite peppande åxå, kunde hon leva på modifast i 5 veckor inför sin op, så kan baskemej jag fixa kolhydr fri kost :)
har ju pga trötthet tagit massor m socker i kaffet å tro mig idag smakade de apa utan!! men tar nog bara ett par dar att vänja sig av m det igen, så jag kämpar på! dricker alldeles för mycket kaffe så nu ska ja passa på att minska, gubben gör ju en termos färdigt kaffe till mig innan han åker på jobb på morron så ska försöka att inte dricka mer än det. blir nog tufft det med, men hoppas jag klarar det!
Nu blir de doggy-walk, sen ska jag nog testa lite recept :) känner mig så inspirerad o taggad!
ses senare alla vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0