7 nov morgonstund...

ett litet blogginl medans jag intager mitt frukostäpple...
idag måste jag verkligen ta ett rejält nappatag m tvätten, fy bubblans tror hela familjens samlade klädinnehav finns i tvättstugan. men guuuud vad det bär emot att lixom ta tag i det.. varenda morgon säger jag till mej själv:
-IDAG jenny är de baske mej bara att göra det!! å hittintills har jag ändå lyckats med konststycket att hitta annat att göra.. suck.. har startat en maskin nu iaf, så liten stund här sen ska jag börja sortera allt som ligger som ett berg på golvet, ungarna öppnar tvättstugedörren hystar in kläderna o stänger kvickt igen (mamman öppnar tvättstugedörren, ser all tvätt o stänger kvickt igen)
helgen har väl på det stora hela varit en bra helg, som vanligt en del kiv o diskussioner, mycket fix o don inför årsmötet i lördags, sisådär runt 40 pers hade vi här hemma efter en superlyxig taco-buffe på tallhöjdens världshus, kocken där är extremt bra! hon heter annika o är bara bäst! ser fram mot julbordet den 16 dec!
hade bordshocky-turnering här efter mötet, jag blev utklassad i första rundan :( fast lite kaxig är jag allt, jag var den enda av tjejerna som ställde upp! och vad tror ni händer? vi lottade vem som skulle möta vem och vem fick jag möta av alla 15 som var med?! - MAKEN :(  
huvva, men det slutade med att han vann i sudden, så liiite bra e jag (läs: tur som en tokig)
och vet ni vad? jag satte fram 4 olika sorters chips, ostbågar och salta pinnar, en stor skål morots-stavar o blomkålsbotar o dipp, det som gick åt mest var: GRÖNSAKERNA!!! TRODDE DET BARA SKULLE VARA SONEN O JAG SOM SKULLE TA AV DEM MEN DOM VART DE POPULÄRASTE PÅ HELA SNACKS-BORDET HAHA
söndagen var en slappe-dag, gjorde ingenting förutom maten tror jag, söndags-stek på finfin bit älg, råris-rotfruktsgratäng m tacosmak samt grönsallad. idag ska jag som sagt tillbringa dagen i tvätten, men tänkte se om jag kan fixa ihop lite ägg-skaldjurs-röra, så bra att ha i frysen till snabb-lunch! kanske står o pillar med det efter vi käkat kvällmat....
äpplet slut, kaffekoppen påfylld och nu får jag väl masa mej ner i tvättstugan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0