29 nov HAHA

hej hej bloggisar, sorry för det fattiga utbudet av blogg hela helgen, men de har varit absolut FULL RULLE !
idag e de måndag igen, och denna måndag är fullproppad enl mina mått mätt.
har precis skottat fram bilen å fått iväg alla barn till dagis o skola, tro mig ni hade skrattat ihjäl er om ni sett mig!!
tänk er, ni ser det framför er: en toyota hiace, (9 sitsig JÄTTE-buss) vet ni hur högt upp vindrutan är på en sån? ja kan ja tala om, lilla fru persson får vackert asa fram en av utemöbelstolarna, kliva upp på denna glashala plastsits och vinglande å vevandes m armarna försöka sig på att nå upp. efter ett litet tag har man hittat den lilla balans man nu äger, håller sig stenhårt i div utskjutande föremål som finns, tex vindrutetorkare, backspeglar mm
har jag tur har jag inte tappat skrapan på vägen upp, sen är det bara att skrapa då.. skrap skrap skrap..
en tredjedel är hyfsat okej så tar man sig ner å flyttar stolen till andra sidan..
samma procedur, upp på denna istäckta livsfarliga tingest, att denna stol kan vara så mysig en sommarkväll och sen förvandlas till en veritabel "bryta-nacken" fälla bara de blir lite snö o is..
nåja, med livet som insatts får jag iaf skrapat framför förarsidan o framför passagerarsidan men se MITTEN, den når ja inte med mindre än att jag klättrar upp  på motorhuven, och DÄR GÅR MIN GRÄNS !!
ojsan hoppsan?! nått hände här.. hmm vilken knapp tröcka ja nu då? helt plötsligt blidde all text mega stor.. hmm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0