25 nov äntl kväll

äntligen äntligen är det kväll, visserligen en ruttigt trist torsdag men iaf, kväll är det och jag får gå å sova snart.. alla barnen ligger i sängarna och jag sitter här..
en riktigt äcklig skitdag blev det...
nä ärligt, en el ett par små ljusglimtar fanns idag:
vi har bakat pepparkakshus, alla delarna iaf som vi sen ska se om vi kan limma ihop utan dom går sönder, o alla barnen va sams HELA TIDEN,
en ljuvlig bild på min dotter o barnbarn pluppade upp på face,
jag har eldat i kaminen o myst m lukas, alla barnen och djuren har fått mat och jag har tagit disken.
stackars bella har bara fått små kissepromenader idag, många men korta, värkbrutna ben inge bra förutsättning för långrundor.
ska försöka ta en lång runda i morgon bitti, jag å lukas o bellsebub:en, får hoppas på klart kallt väder.
kom på att min mage ingen mat fått idag, men väl flera mellanmål på pepparkaksdeg o div tabletter, blev ju för all del en "fruktsallad" innan på panodil o panocod..
ska titta till o stoppa i kaminen å sen tror jag att jag ska göra mig en varm macka om jag orkar, läsa o äta samtidigt är ju en njutning bara det.
längtar dock oerhört efter att få bara krypa under duntäcket o blunda och försvinna in bland mina "färger"...
alla mina ljusformer som är så underbara att ta till när man behöver komma ifrån vardagen, min meditation.
stänger ögonlocken mjukt så kommer dom behöver knappt mana fram dom längre dom bara finns där, mina vänner rött grönt lila o vitt... lugn i själen och ro i kroppen...
önskar anna var här, då skulle jag lånat en av hennes cd med romusik.. får väl se om jag lyckas sparka igång spotify igen..
stora glädjen i morgon är MATILDA, hon kommer hit, min lilla överlevande ängel som varit i himlen och vänt åter till mig, jisses amalia vad jag vill krama henne nu.. men i morgon.. då..
snälla rare gode guden vem du nu än är el heter, denna för dagen spillran av en kvinna ber så ödmjukt:
-låt mig få vakna pigg och med mindre värk i morgon, för jag skulle vilja göra så mycket: gå lång runda med hunden, busa med barnen i snön, göra fint på kontoret, laga god mat och orka göra mig vacker tills min man kommer hem från jobbet... amen
godnatt mina vänner i cyberspacen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0