kaffe, zumba och million dollar babe...

torsdag...
-du vaknar förtidigt!! säger maken de första när han ser mig
-jaha och?! (totalt nyvaken o skiter fullkomligt i vad klockan är)
-kaffet e ju inte klart än... säger han o ser ut som en stukad hundvalp
(här börjar jag vakna till och inser att jag nog lät ganska otrevlig, försöker rädda situtionen en smula)
- åhh älskling de gör inget ja skrämmer upp lite från igår i micron!
-VA?! ska du micra kaffe när de nya är klart om 5-10 min?? (nu ser maken ut som ett skadskjutet rådjur)
eftersom jag varken fått kaffe el blossa och jag inser att kl är 05.40 säger jag bara att jaja jag dricker detta nu o så tar jag nytt sen! hugger mobilen i farten o smiter fort ut på trappen! efter 5 min med kaffe o röka har jag fått upp alla ögonen o är åtminstone kontaktbar!
jag sitter där o filosoferar över denna dagen: hatkärlek råder till väderguden: regn idag igen, arg för det inte går att måla takstolar och glad som en lärka för att jag slipper! sur som ättika för jag ger mej INTE ut o springer i detta väder, men vad då då? zumba e kul de med... kommer på att jag har huset fullt av barn o brödet är slut.. (nu har halva ciggen rökts o microkaffet nästan slut) snabb morgonplanering får göras:  kleta ihop en snabb fralledeg o zumba medans den jäser.. bra plan!
maken har som vanligt lediga dagen fullproppade med aktiviteter (är himla stolt över honom) han ska hjälpa brodern och sedan blir de bilvakt på HBK´s match i em, scouterna får lite kosing i kassan tack vara detta!
viftar ihop degen och ställer den på jäsning.
samtal såhär dax på morgonen tenderar att sluta i missförstånd eftersom jag har de humör jag har, brukar mest bli en snabb redogörelse av dagens aktiviteter o oftast tack-o-lov brukar dom passa in i varandra! känns såå skönt att vi funkar så bra ihop där!
idag gick jag iaf utanför gängse mönster och meddelade att jag FIRADE -10 kg igår!
från 82 kg vid nyår till 72 kg igår, maken berömde och var nog ganska impad ;D och medd med lite tyst röst att han faktiskt gått upp lite. var såååååå sugen på att fråga om han skulle med ut o springa !!! (till saken hör att han vid ett flertal tillfällen fnissat åt min "lilla obetydliga springrunda") men nopp jag insåg att de vore mest hälsosamt för mig att vara tyst!
nu har jag kört dubbla magdödare, gjorde först en omgång men tyckte det gick så fort så tänkte: jag tar en till nu när jag ändå lixom e i farten!
brödet är klart o alla barnen har vaknat, egna o lånevarianten, snart dax å fixa frulle till alla!
medans jag sitter här och skriver har jag en mening på repeat i skallen:
wow jag har gått ner 10 kg, wow jag har gått ner 10 kg, wow..
jag kan bara inte fatta det!!! tror jag vägde mej elvatusen fyrahundrafemtiotvå ggr igår
OCH VÅGEN STOD PÅ SAMMA UNDERBARA SIFFROR VARENDA GÅNG!!!!
detta är en fruktansvärt ofattbar chock, jag är så lycklig och så stolt över mig själv så jag kan inte beskriva det! jag har världens sämsta självbehärskning och en fruktansvärt dålig uthållighet men jag har faktiskt lyckats, jag kan bara inte tro att bruden i speglen är JAG!
varje gång jag tränar, springer mina intevallträningar el kämpar med mina fjuttiga 5 armhävningar åt gången (för 4 veckor sen klarade jag inte en enda dock)
tänker jag på clintans film Million Dollar Babe, har ni inte sett den så se den! (det är en verklighetsbaserad film)
och medans jag flåsar och kämpar tänker jag: kunde hon kan banne mej jag åxå!!
när jag klarar minst 15 armhävningar på raken och har nått min målvikt (60 kg) ska jag skriva ett brev till herr Eastwood och tacka honom för att han gjorde den filmen!
nu har alla barnen vaknat o e hungriga, så nu ska jag fixa frukost och sen ska jag väl se om jag kan packa den där väskan då!
fast först en kaffe o rök på trappan å på väg dit svänger jag väl inom vågen på toan o tar en titt i spegeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0