25 okt tisdag godmorgon!

god morgon alla!
hmm det där med att dra ner på kaffekonsumtionen går INTE bra.. men socker i kaffet e borta iaf! snart vant mej men de smakar ju inte som de brukar de får ja ju erkänna..
idag skulle jag göra mej lite till, å tänkte nu baskemej ska vi ändra lite på frukostvanorna.. annars blir de macka o mjölk el yoggi o sockerbombsmussli, barnen tycker de är jättegott javisst, men kanske dom skulle få sig en släng av hälso-sleven när jag nu ändå håller på så att säga.. kommer nog dagar när de blir de vanliga för ork o tid tryter men försöka kan man ju.
idag serverades : stekt ägg, 3 halva baconskivor, ½ avokado o lite kantareller till frukost, snyggt upplagt på vars en 4-kantig tallrik. 
johan mumsade i sig allt utom avokadon den va INTE GOD.. men resten var superkalas!
elin min lilla loppa sa: men mamma, om du nu ändå ska göra så konstig mat kunde du väl bytt ut bacon mot vitlöks-sill ....
lillplutten har lika hemskt morgonhumör som mor o är dessutom ett rutin-vanedjur, så han fick en liten skål soya-blåbärsyoggi (han äter dessutom frukost på dagis)
jaja, rom byggdes inte på en dag, och i morgon vete tusan vad för roligt som ska serveras..
för min egen del, jag som bara avskyr att äta på morgonen fick det bli en ren muta: 1 dl keso, några räkor, 2 halva baconskivor samt kantareller o ½ avokado. det gick ner men fortf är det ingen hit m mat på morgonen..
magen har fått spader av kostomlägget, energin känns ovan.. jag känner mig faktiskt gladare, om det nu beror på maten, el mindre värk el bara rätt o slätt att jag tagit tag i matbiten igen och äter sånt jag vet är bra för mig vet jag inte.. får vara vad det vill men skönt känns det!
letade igår på massor av gi-sidor men blev bara totalt förvirrad!! å allt kostar pengar, gratis versionerna funkar NADA!! bestämde mig för en hyfsat bra gi-tabell som jag sparat på "skrivbordet" men i övrigt blir de min montinjack-bok o sunda förnuftet som får råda, ja kör min egen "må-bra-diet, dvs en härlig blandning av viktväktarna, gi o sunt förnuft. så länge jag har mindre värk o blir piggare så räcker det, viktminskning är kul bonus!!
tack till min underbara knasige konstige make, som aldrig kör m peptalk men däremot ALLTID handlar hem vilken konstig mat jag än ber om, o i stora mängder :) som tex igår: 2 kg cashewnötter, 18 avokados, 3 kg palsternacka.. då ska ni även veta att på handlings-sms:et står det aldrig antal el hur mycket, bara tex: avokado, cashewnötter, salladsgrejor, rotfrukter...
å hem kommer det 25 tomater, 3 stora gurkor osv osv..
igår inträffade dock en smula förvirring.. på listan stod det: fruktos.. å hem kommer det frukt i enorma mängder.. när jag frågar varför? (hade inte skrivit frukt, för det köpte jag hem härromdagen) sa han att det enda han visste om fruktos var att det fanns i frukt, alltså, ville jag då inte ha hem frukt?
tog en liten stund att förklara att det finns ett "pulver" som heter fruktos som kan användas ist för socker som är bättre för kroppen..
nu har jag kokt ägg, och ska göra en god röra, ägg, räkor kräftor o kesella, salt o nymald peppar, har testat, funkar super att frysa in i portioner :)
solskensdag till er alla o kanske vi ses senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0