23 okt söndag

hallååå alla!
trött, trist å tråkig.. dagen är en riktig T-dag...
glad som en lärka men trött upp å hoppa halv åtta, körde anna till jobbet, och njöt av en helt otroligt vacker soluppgång på vägen hem: dimma så allt såg "fade:at" ut, och en knallorange helt rund sol strax ovanför horisonten, vackert! väl hemma gick jag en morgonrunda m bella, lykigt klart o skönt m friskt syre.
började på frukosten å klunka i mig kaffe, smakar fortf inte gott utan socker men trägen vinner..
gubbe o barn ramla in lite då o då i köket, gossarna fick käka i soffan vid morgonprogrammen.
SEN började det... !
älskade maken började fråga om nästa vecka, nästa helg mm mm
hade tänkt mig att köra ner till mia m bara jihan den helgen som det är kalas o mulle, vill ju så gärna nu när jag äntligen inte har så ont i munnen längre, men frågor o förutsättande gör att det nog får skjutas på framtiden ännu ett litet tag, vi är inte så överrens där.. suck... jag vill åka på helgen o maken kan inte förstå varför jag inte åker mitt i veckan.. suck o dubbelsuck..
så där försvann all energi o ork på två röda, och dagen har sedan dess bara blivit slappa, moster world o gnometown..
tur ja bakade bröd i morse, gi-variant m pumpa morot nötter o rågkross till mig, och totalt misslyckade dö-bakta rågrutor till familjen.. jaja ja har ju bakat iaf.. å så gjorde jag klart inl av squaschen med..
nu är det dax att försöka göra nån kvällsmat, inspiration NOLL, har kokt kött klart kanske blir dillkött till la familia och nått annat te mej, vi får se..
det abolut värsta med dagar som dessa är att man skiter fullständigt i om man mår bättre av rätt mat, vilket gör att man äter lite vad som å vips får man börja om på noll... ja e sååååå in i helsingland TRÖTT på att vara FIBROMYALGIKER räcker ju med en dags skitmat så är neråtspiralen igång, och förståelsen för min sjukdom är alltför ofta LIKA MED NOLL även från närstående som borde ha lärt sig hur jag fungerar efter 10 års sjukdom, men nej peptalk, stötta o förstå är hundra mil bort..
klagar klagar o gnäller.. usch, bäst att avsluta här...
kram alla därute o hoppas vi ses igen i morgon.
-I morgon är en ny dag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0