8 nov en tisdag minsann...

jaha goder morgon mina vänner!
börjar bli lite "vana" detta, frukostäpple o blogg..
idag är det då tisdag, för alla er som kanske inte uppmärksammat det, jag var iaf ganska veckovill när ja vaknade.. var de gympapåsedax el låneboks-jakt? vem skulle ha nån lapp med sig å isf vilken?
och vilka barn ska vart idag o vilken unge skulle ha kompis med hem?
redde m koffeinets hjälp rett ut det mesta och tror att jag iaf har skickat rätt unge till rätt plats o med rätt reservdelar..
mitt i röran knackar det på dörren.. kl 7 på morron.. bella fick tokspader, varför skaffa sig securitaslarm när man har en liten labrador som är helt övertygad om att hon är en pitbull..?!
ja slapp iaf väcka barnen, de gjorde hon lol!
el ja, inte lukas då, han kan man släppa en bomb jämte örat o han sover vidare iaf..
jo, det var vår lille granne, han hade en smula förlite ström i bilen, kunde jag hjälpa??
-varsågod sa jag, här e nyckeln, för ja e inte vaken än...
så fick han själv traska iväg o grejja m startkablar å annat.. jag vart fortf förvirrad o hade fullt upp med att få igång hjärnan, vem sjutton kan då dessutom börja fundera på om de var rött på rött el svart på rött osv?
jag hade sprängt batteriet om ja gett mig på det...
efter ett par liter kaffe fick jag iaf ihop denna dags början..
skitdagen igår resulterade iaf i 2 maskiner tvätt upphängda och en klar som ska hängas idag, veden är nästan slut så jag sitter o funderar på om vi har nått gammalt trasigt möblemang ja kan elda upp (orkar bannemej inte köra å hämta mer ved), vill gärna ha fart i kaminen o hänga tvätten där, torkar på ett kick o så luktar sovrummet så gott m nytvättat!
kanske ja går in till grannen o kollar om hon har gott om trä hemma o lånar lite ved av henne... vi får se.. det betyder ju att ja måste gå flera meter...
Lukas skulle vara på dagis idag egentligen men han såg så konstig ut, ganska vit o med 2 illröda spisrosor på kinderna, trodde de va feber men han känns inte varm.. avvakta kändes som ett bra alt o så slapp ja ut i bilen.. trodde jag :( nee men då hade 2 andra ungar inte riktigt farten uppe så om dom skulle i tid var de bara ut o dra igång åkedonet iaf..
väl hemma pustade ja ut, satte mej här och skulle preciiiis... då ringer telefonen..
-mamma ljudet IGEN!! hoppsan glömt sätta på ljudet på mob..
stora gullefjunet vart pratsugen :) mamman skulle bara landa o få ihop alla delar av hjärnan som morgonen spritt ut lite varstans, så om en strax ska ja ringa tillbaka till stora goa tösen min!
nu blir de date m mr Level o sen får ja sparka igång tvätteriet och snabb-mat-lådor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0