14 nov måndag :)

uschuschusch o jippi så kan man väl ungefär kort o gott kalla hittintillsvarande dag!
börjar med de tråkiga:
SKRIDSKO-SKOLA :((((
fy bubblans ja hade hoppats gubben skulle missa den annonsen i tidningen i år men icket!
jaaa de e jättebra o kul för barnen, men lille blygisen som vägrar ut på isen om inte mamman e med...?
så det är bara att packa hela stora förbannade hockeytrunken, spöka ut sig i hjälm skidskor o vantar å klämma ner stackars fötterna i skridskorna, tvitvitvi o usch, vill INTE!!
förra årets 4 första omgångar på isan hade jag så ont i fötterna att ja trodde ja skulle bli låghalt för resten av livet! å inte får ja knyta fast en kudde om rumpan heller då e ja pinsam.. suck..
så till kvällen emotser jag "leabrötna" fötter, värkande rygg (får åka lite böjd, måste hålla sonen upprätt) pisstrött å sura-mamma-graderingen kommer att ligga på max.. men men VAD GÖÖÖR man inte för sina barn..
ska dessutom ha hunden med, henne ska jag lämna hos maken efteråt (tack-o-lov) hon ska på eftersökskursen. tur ja slipper det iaf!
NUUUU tar vi det ROLIGA!!!!
jag vägde mej, 1 kg ner till trodde knappt det för kroppen "kändes tyngre" !
men nu är jag nere på 76.1 ! kulkulkul
gillar bonusgrejjer som tex viktmiskning pga anti-värk-diet :)
(nytt inlägg i min montignac kategori kommer) 
strax dax å jaga på 18 åringen, kanske ska servera lite frulle på sängen till henne idag.. ska iaf fixa till lite "buss-fika", för hon har date m en kompis på bussen idag, som åkt fr stockholm.. då kan de kanske sitta gott med lite varm choklad å en macka el nått.. får kolla läget m dottern vad som önskas sen!
men inte ännu, för nu ska ja fuska en rök under fläkten, och såklart en stor kopp kaffe! (den koppen e aaaaldrig långt bort)
nästa vecka åker maken på semester, han ska till polen o jaga vildsvin, (till ombyte fr sin tamsugga han har här hemma då)
ska faktiskt bli skönt o få vara lite "ledig", tanken är att jag ska fixa klart ovanvåningen hall, det är bara halva golvet kvar att lägga, o listerna, sen ska jag börja på kontoret, så vi kan montera in det nya elementet där.
å så ska jag jul-advents-grejja! så åker han hemifrån ett trist invant hem o kommer tillbaka till fullt julmys!
*mera kaffe*
hade egentligen en plan på att smita ner till ystad en runda den veckan men så började bella löpa (blääää) och de e inte så himla smart att ha 2 löpande tikar ihop, (iaf inte DESSA två) vega brukar drittla samtidigt..
så fick jag skjuta på det igen :( nu är dotter-barnbarn-nivån i kroppen under all kritik, tror jag går i bitar varenda gång jag tänker på dom.. tårarna bara lixom bubblar upp o klumpen i halsen stor som en medicinboll, försök svälja ner en sån om ni kan! ska strax ringa till henne o tjuta en skvätt i luren!! kanske hon o oliver kan ta tåget upp snart! fast jag vill ju såååå gärna se deras nya hus! å så har jag flera säckar m grejor till oliver!
jaha nähä.. om man skulle ge sig i kast med disken kanske.. serverade 3 rätters till gubben igår, fars dag ni vet!
elin 10 år, gjorde egen räk-kräft-cocktail till förrätt, skalade minsann nästan 2 kg räkor själv! 
lukas 5 år, gjorde fruktglass, björnbär, hallon o persikor i matberedaren, sjuden ägg-grädd-smet o hårt vispade äggvitor
johan 11 år, gjorde en fräsch rotfrukts-sallad m lins-groddar
och jag gjorde en älg-gryta med trattar, grädde o ångad blomkål o palsternacka (al dente) potatis till gubben o råris till oss andra.
sen blev det årets första glögg-mys!
all disken är kvar, så ja får kanske ge mej på den nu, jag VET att det ska vara en diskbänk där under nånstans, jag såg den igår morse senast... 
kram sålänge alla.. nu försöker ja väl ta tag i denna dagen då..


 



Kommentarer
Postat av: Ina

Grattis grattis, keep it up.

Sakta men säkert mot nya mål....DET är bra skit det! :)



ÄnglaHäxan

Postat av: nette

Grattis kul med resultat fortsatt LT!

2011-11-14 @ 08:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0