13 nov

godmorgon bloggen :)
idag är dagen då jag ska bli styrelsemedlem, kan ni tänka er.. klurade flera veckor på detta uppdrag, en sekreterare är ju faktiskt den som "gör mest". själva skrivandet oroar ja mig inte för, DET kan jag ju, men att få det rätt o riktigt kan bli värre. jaja, jag lär mig väl, och tjejen som avgår har lovat att hjälpa mig massor, stort tack för det!
Jag har sett henne "in action" hon skriver på sin laptop utan att titta på vad hon gör, DET kan inte jag så på mötena får de bli gamla hederliga penna o papper så får ja renskriva hemma sen, vill inte skylta m min pekfingervals haha. hur som,nervös för kvällen e jag iaf, tänk om dom inte väljer in mig....?

Nu ska jag ta tag i dagen, har hitintills bara fått upp 2 barn som nu är på simskolan, stackars små tröttisar! Igår var det nämligen skoldisco! nu när minsta skolbarnet kommit upp i trean fick dom vara där den "sena tiden", (dvs klasserna 0-2 har disco 17-19 och klasserna 3-6, 19-21.30) och när dom kom hem var det förstås massor att berätta och visa, å lillkillen på 4 år ville ju absolut va vaken tills storasyskonen kom hem, så sängdax vart väl i runda slängar inte förrens runt 22.30 och DÅ  e man tröttis kl halv sju da´n efter :) men dom fick smörgås-låda o drickaflaska med sig till simskolan nu. Denna mamman e snabb med smörkniven :)

hopp å hej här ramlade nu nästa drös ungar in i köket, johan har kompis jeremy på övernattning, så nu blir de till att ta fram mer bröd, kan tro jag får mig en rejäl dos pokemon-supermario-bionicle-prat till livs  :)
 nåja, en mor ska kunna allt, bara att hänga med varesig man begriper el inte!!

 Jägaren i familjen (den rare maken) ska ut på pass direkt han har lämpat av barnen hemma så nu ska jag svänga ihop ett gäng goa mackor o en stor termos hett kaffe till honom.

kram på alla nu ska jag svinga smörkniv igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0