tisdag 9 april

71,0 kg
jag lovar, jag är FOREVER BOTAD !!
hade jag någon gång tänkt mig "banta m soppor/shake" kommer det aldrig att inträffa nu kan jag säga..
smaken är helt okej, men jag har nog aldrig varit så sugen på "riktig" mat någonsin!
4 dagen idag m bara flytande, går sådär bra :/ ballade ut o åt en kall stekt grillkorv inatt..
usch inte bra alls.. men jävlar så god den korven var !
har tillbringat dom senaste 3 dagarna vid spisen o ugnen, lagat färdigrätter till la familia i kvadrat!
benny-matlådor, barnportion-lådor o familjemiddagar.. frysarna bågnar..!
allt fr hemgjorda "billy-pizzor" till lasange o kasslergratänger i storformat.. jag har många ugnfasta formar men just nu är ALLA utom en liten i frysen :)
tror det är nervositeten som spökar, och smart-me, som INTE tänker stå vid spisen efteråt.
igår anlände med posten mitt nyinköpta tortyrplagg (nylonstrumbyxor är numera ett löst sittande plagg i jämförelse)
690 kr fattigare och en gördel värdig spanska inkvisitionen i min hand.. den ser ut att passa... - ELIN !
O i denna ska vi då klämma in mig.. mmm det gick... när jag: slutade andas, höll in allt, och snabba förfan på...
jo den passar, tänkte jag när jag skalar av den o allt pöser tillbaka ut :)
denna ska då bli min bokstavligt talat, närmsta vän kommande 6-8 veckorna, och då menar vi dygnet runt, för man behöver inte ens öppna den i grenennär man skapå toa, för där är den redan VÄLDIGT öppen !! 
jag provade ju nu denna med trosor på, o det kändes hur läskigt som helst, allt annat var inklämt hårt som fan,
men "himlars god vädring" i grenen ... trodde ju att de iaf skulle va några tryck-knappar el vadsom i grenen, men nopp.. -öppet o bra.. :P
jaja I´ll survive detta med.. 
och ja, det finns fotodokumentation.. har redan tagit "före" foto.
idag är det dags för läkarbesök i Gbg, kl 18.00, -provtagning o träffa läkaren som ska karva, mer vet jag inte än.. 
JAG ÄR AP-NERVÖS !! tur Malin ska följa med..
kommer det inget blogginlägg i kväll el senast i morgon, så virrar vi fortf runt i gbg.. jag o malin.. vilse i pannkakan..
men vi har som goda bilförare printat ut vägbeskrivning från google maps :) stampgatan 14: here we come!
så, dagen har spikat "på minuten"-schema:
fm: förbereda all kvällsmat (raggmunkar o stekt bacon så benny bara behöver värma upp ikväll)
bre mellis-mackor, duka till barnen,
hämta lukas
sova middag
bada 
fixa kaffetermos o eftermiddags-shake to go,
15:15 barnens mellis på bordet, serverad.
15:30 mor off !
urk... vill fan inte köra bil i gbg.. vill VERKLIGEN inte.. men men kan ju inte mer än krocka..eller?!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0